راهنمای خرید

راهنمای خرید تخت نوزاد + نکات مهم قبل از انتخاب تخت کودک

از مهم‌ترین وسایل سرویس اتاق‌خواب کودک در هر سنی تختخواب است، چرا که تخت تأثیر بسیار زیادی در رشد و همچنین سلامت روان کودک و نوزاد خواهد داشت. والدین برای راهنمای خرید تخت نوزاد علاوه بر زیبایی و ظاهر تخت باید نکاتی دیگری را نیز مدنظر قرار دهند. نوزادان در طول شبانه‌روز بیشتر تایم خود را درون تخت هستند؛ بنابراین والدین لازم است در راهنمای خرید تخت کودک خود بیشترین دقت را داشته باشند.

ویژگی تخت نوزاد استاندارد دارای سه اصل امنیت، دوام و ماندگاری است که والدین در راهنمای انتخاب تخت کودک خود باید به این سه اصل نیز توجه زیادی داشته باشند. ما در این مقاله ابتدا در مورد انواع تخت نوزادی با ذکر مزایا و معایب مواردی را ذکر می‌کنیم و در ادامه در مورد راهنمای خرید تخت نوزاد به نکات بسیار مهمی اشاره خواهیم کرد.

 انواع تخت خواب مناسب برای نوزادان و کودکان

  •  تخت استاندارد

تخت استاندارد نوزاد تختی با ساختاری بسیار ساده است که در هر چهار طرف آن میله وجود دارد. می‌توان گفت این تخت اولین تختی است که به ذهن والدین برای خرید می‌رسد چرا که از قیمت و استحکام بسیار مناسبی برخوردار است. امروزه تخت‌های استاندارد دارای طرح‌ها و شکل‌های متنوعی هستند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب تخت استاندارد هنگام خرید تخت نوزاد اشاره شده است.

مزایا: ۱- ساختار محکم و ساده ۲- قیمت پایین آن به نسبت دیگر تخت‌ها ۳- دوام بالا

معایب: ۱- حمل دشوار آن ۲- فاقد برخی از ویژگی‌های خاص

  •  تخت چرخ‌ دار

تخت چرخ‌دار مناسب خانه‌های با فضای کوچک است. اگر نیاز به مراقبت از کودکتان در حین انجام امور خانه را دارید این تخت می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. به دلیل چرخ‌دار بودن پایه‌های این تخت والدین می‌توانند این تخت را به‌راحتی از اتاقی به اتاق دیگر جابه‌جا نمایند. از جمله مهم‌ترین مزایا و معایب این تخت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایا: ۱- مراقبت آسان‌تر از کودک حین فعالیت ۲- انتخابی مناسب برای خانه‌های کوچک

معایب: ۱- محدودیت طراحی به نسبت طرح‌های دیگر ۲- نیاز به جابه‌جایی تشک هنگام تا کردن تخت نوزاد ۳- بررسی مداوم ترمز چرخ‌ها

  •  تخت تغییرپذیر

طراحی این نوع تخت متناسب با رشد نوزاد به تخت معمولی و یا مبل تغییر حالت پیدا می‌کند. اگر به دنبال تختی بادوام و کاربردی هستید این نوع تخت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده طولانی‌مدت برای کودک شما باشد.

مزایا: 1- دوام بالا 2- عدم نیاز به خرید تخت مجدد و یا مبل جدا 3- انتخابی مقرون به صرفه در بلند مدت

معایب: 1- نیاز به ابزار خاص خود برای تغییر شکل و نگهداری از تخت 2- احتمال کهنه شدن تخت در استفاده طولانی‌مدت 3- قیمت بالا به نسبت دیگر تخت‌ها

مطالعه بیشتر: راهنمای خرید ظرف غذاخوری کودک و نوزاد + نکات قبل انتخاب ظرف غذا

  •  تخت دایره‌ ای‌ شکل

اگرچه این تخت به نسبت تخت‌های دیگر از محبوبیت کمتری برخوردار است؛ اما طراحی و شکل غیرمعمول آن سبب شده است که تخت گرد به انتخابی متفاوت تبدیل شود. به دلیل داشتن شکلی خاص، پیداکردن وسایل موردنیاز این تخت کمی دشوار است.

مزایا: 1- داشتن سایه‌بان 2- طراحی خاص و متفاوت

معایب: 1- کمیاب بودن تجهیزات آن 2- قیمت بالا 3- عدم هماهنگی با دکوراسیون‌های مدرن 4- نیاز به تعویض زودهنگام تخت به دلیل فضای کم

مطالعه بیشتر: وسایل لازم برای سفر با کودک

  •  تخت مسافرتی

این نوع تخت به‌راحتی در کیف جای می‌گیرد. اگر به دنبال تختی هستید که به‌راحتی بتوان آن را برای مهمانی و مسافرت خود جابه‌جا کنید بهترین گزینه می‌تواند تخت مسافرتی باشد.

مزایا: 1- وزن سبک 2- حمل آسان 3- آماده‌سازی سریع

معایب: 1- نمی‌توان از آن به‌صورت دائمی استفاده کرد 2- احتمال پارگی زیاد 3- غیر استحکام

  •  تخت چندمنظوره

در طراحی این نوع تخت از چندتکه وسیله چوبی دیگر استفاده شده است. این نوع تخت دارای کمد و کشو است. اگر به دنبال تختی با طول عمر بالا و چند کاربری هستید تخت چندمنظوره می‌تواند بهترین گزینه برای کودک شما باشد.

مزایا: 1- عدم نیاز به خرید وسایل چوبی بزرگ و اضافه 2- عدم نیاز به کمدهای دیگر برای نگهداری از پوشاک کودک

معایب: 1- اندازه بزرگ‌تر این تخت به نسبت تخت‌های معمولی 2- قیمت بالا

مطالعه بیشتر: اگر میخواهید بدانید روروئک چیست به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مزایای روروئک را مطالعه کنید.

 نکات مهم قبل از انتخاب تخت کودک

در بالا با برخی از انواع تخت کودک آشنا شدید. خرید تخت کودک و نوزاد مستلزم رعایت نکات بسیار زیادی است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

 اولین نکته در راهنمایی خرید تخت نوزاد: اندازه و سایز تخت

مهم‌ترین نکته در راهنمای خرید تخت نوزاد که باید به آن توجه شود اندازه و سایز تخت است. قبل از خرید تخت همچون قبل از خرید پتو نوزادی باید این نکته را در نظر بگیرید که تا چه سنی از کودک خود قصد استفاده از تخت را دارید تا بتوانید تختی متناسب با سن کودکتان خریداری کنید.

 دومین نکته در راهنمای خرید تخت نوزاد: استحکام و کیفیت ساخت تخت

در هنگام خرید تخت نوزاد باید آن را به‌خوبی از لحاظ استحکام و پایداری آن را بررسی کنید. از فروشنده بخواهید در مورد اتصالات، بست‌های آن و همچنین جنس پارچه به‌کاررفته در تخت توضیحات لازم را به شما بدهند. معمولاً والدین در خصوص این نکته در راهنمای خرید تخت نوزاد سهل‌انگاری می‌کنند، باید بدانید که کیفیت اتصالات یکی عوامل مهم تعیین‌کننده طول عمر تخت نوزاد است.

 سومین نکته در راهنمای خرید تخت نوزاد: شکل و مدل تخت

در روزها و ماه‌های اول تولد نوزادتان شما تمام‌وقت خود را صرف مراقبت از او خواهید کرد. ازآنجایی‌که نوزاد شما قرار است زمان زیادی را در تخت خود سپری کند شکل و طرح زیبای تخت برای انتخاب تختخواب کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 چهارمین نکته در راهنمای خرید تخت نوزاد: ارتفاع مناسب دیواره تخت

این نکته در لیست راهنمایی خرید تخت نوزاد از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. ارتفاع مناسب دیواره‌های تخت برای جلوگیری از خطر سقوط کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کودکان معمولاً در 9 تا 12 ماهگی قدشان به 70 تا 77 سانتی‌متر می‌رسد پس ارتفاع نرده‌های تخت باید بیش از این اندازه باشد تا کودک نتواند خود را از بالای آن‌ها به پایین بیندازد.

راهنمای خرید تخت نوزاد

 پنجمین نکته در راهنمای خرید تخت نوزاد: فضای مناسب داخلی تخت

مهم‌ترین کاربرد تخت نوزاد استراحت راحت کودک در آن است. باید به فضای داخلی تختخواب اهمیت ویژه‌ای داده شود تا کودک در آن احساس راحتی کند. فضای استاندارد داخلی تخت حداقل 70 در 130 سانتی‌متر است.

مطالعه بیشتر : خرید جامپر با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی نی نی الما

 ششمین نکته در راهنمای خرید تخت نوزاد: ضمانت‌ نامه تخت

هر نوع تختی که برای نوزاد خود می‌خرید باید حتماً دارای ضمانت‌ نامه معتبر باشد تا از ایمن بودن تخت کودک خود اطمینان حاصل نمایید. از فروشنده حتماً در مورد مدت‌زمان گارانتی و شرایط آن سؤال کنید.

 کلام آخر

 انتخاب تخت خواب مناسب برای کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این مقاله ما در ابتدا محبوب‌ترین و رایج‌ترین مدل تختخواب‌های کودک را به شما معرفی کردیم و بعد از آن به سراغ راهنمای خرید تخت نوزاد رفتیم و شما را مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید تخت نوزاد باید در نظر داشته باشید، آشنا کردیم. نی‌نی الما در زمینه فروش تختخواب نوزاد یکی از بهترین‌های بازار است و شما می‌توانید بهترین تختخواب‌های نوزاد و کودک را با نازل‌ترین قیمت خریداری کنید.

برخی از سوالات رایج :

انواع تخت خواب مناسب برای نوزادان و کودکان چیست ؟

تخت استاندارد / تخت چرخدار / تخت تغییرپذیر / تخت دایره ای شکل / تخت مسافرتی / تخت چند منظوره /

نکات مهم قبل از انتخاب تخت کودک چیست ؟

اندازه و سایز تخت / استحکام و کیفیت ساخت تخت / شکل و مدل تخت / ارتفاع مناسب دیواره تخت / فضای مناسب داخلی تخت / ضمانت‌نامه تخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *