راهنمای خرید

0 تا 100 راهنمای وسایل جامع سفر با کودک و نوزاد + آنچه باید بدانید

وسایل لازم برای سفر با کودک

معمولاً مسافرت با کودکان چالش‌های خاص خود را به همراه دارد. وسایل مورد نیاز برای سفر با کودک، تغذیه، سختی راه با نوزاد، کیف‌های سنگین و غیره می‌تواند به سختی این چالش اضافه کند. افراد بالغ به بهترین شکل می‌توانند چمدان خود را برای سفر آماده کنند. اما در مورد کودکان قضیه یک کم متفاوت است بخصوص برای مادرانی که تازه بچه‌دار شده‌اند انتخاب وسایل سفر با کودک می‌تواند کمی دشوار باشد. لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی کلیدی و مهم را در مورد وسایل سفر با کودک به شما در میان بگذاریم تا بتوانید از مسافرت خود به همراه نوزاد خود لذت کافی را ببرید.

 راهنمای جامع سفر با کودک

مسافرت خانوادگی می‌تواند بهترین گزینه بعد از 9 ماه بارداری برای مادران باشد. مسافرت چه به خارج کشور و چه داخلی همیشه لذت بخش است. اما سفر کردن با کودکان نوپا نیازمند آمادگی بیشتر به منظور یک سفر راحت و امن است. کار عاقلانه این است که قبل از سفر حتماً با پزشک کودک مشورت انجام دهید تا پزشک در مورد وسایل لازم برای سفر با کودک نکات لازم را به شما توضیح دهد.

نکات ارائه شده توسط بسته سن کودک و وضعیت سلامتی آن می‌تواند متفاوت باشد. پزشک همچنین می‌تواند در مورد اینکه چه زمانی با کودک خود می‌توان سفر کنید توصیه‌های را به شما ارائه می‌دهد. والدین در مورد وسایل سفر با کودک باید بعضی اقدامات احتیاطی را برای تضمین سلامت کودک خود مدنظر قرار دهند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- همراه داشتن دارو‌های ضروری

2- همراه داشتن وسایل ضدعفونی

3- لغو سفر در صورت بیمار بودن کودک

4- شستن مداوم دست‌ها قبل از لمس کودک

لوازم سفر با کودک

 چک لیست لوازم مسافرت نوزاد

  • پاسپورت و بقیه مدارک

در لیست لوازم سفر با کودک همراه داشتن مدارکی مثل شناسنامه و کارت ملی امری ضروری است. در سفر‌های خارجی علاوه بر این مدارک گرفتن پاسپورت نیز اولین کاری است که باید اقدام شود. برای گرفتن پاسپورت نوزاد حضور پدر و مادر نوزاد ضروری است که با ارائه مدارک و پر کردن فرم رضایت فرایند اخذ پاسپورت انجام می‌شود.

  • لوازم بهداشتی کودک

یکی از مهم‌ترین لوازم سفر با کودک که باید حتماً همراه داشته باشید وسایل بهداشتی کودک است. لوازمی مانند: پوشک، حوله، شامپو بچه، شانه، کرم مرطوب‌کننده، دستمال مرطوب کودک، ست بهداشتی نوزاد و غیره باید در لیست وسایل سفر با بچه حتماً مدنظر قرار گیرد.

  • اسباب بازی

در وسایل سفر با کودک وجود اسباب بازی‌های مانند: عروسک، جغجغه، کتاب داستان و آویز‌های عروسکی برای سرگرم کردن و جلوگیری از خسته و کلافه شدن کودکتان به خصوص برای مسافرت‌های طولانی مدت امری ضروری است. بچه‌ها در هتل، داخل ماشین یا در هر جای دیگری در سفر هر لحظه امکان دارد بهانه اسباب بازی‌هایشان را بگیرند پس سعی کنید همیشه یکی دو تا از اسباب بازی‌های کودکتان همیشه در سفر همراه خود داشته باشید.

 

  • لباس کودک

در لیست وسایل مسافرت با کودک وجود لباس کافی امری ضروری است. کودکان در طول روز دائماً در حال غذا خوردن و کثیف کردن لباس‌های خود هستند. در مسافرت شما فرصت کافی برای شستن لباس کودک خود را ندارید پس داشتن لباس اضافه برای نوزاد امری اجتناب ناپذیر است که باید همواره همراه خود داشته باشید. سعی کنید در انتخاب جنس لباس برای کودکتان از لباس‌های با جنس نخی و راحت استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: تاب یا گهواره برقی چیست؟بررسی ویژگی و کاربرد آن

  • خوراکی و شیر خشک

برای نوزادان زیر 2 سال که از شیر مادر تغذیه می‌کنند وجود شیر خشک نیز در وسایل سفر با کودک ضروری است. کودک شما ممکن است بیش از حالت معمول خود نیاز به غذا پیدا کند و یا امکان دارد در جای که امکان دادن شیر به نوزاد فراهم نباشد کودک شما گرسنه باشد. در این صورت با وجود داشتن شیر خشک و خوراکی خیالتان از این بابت راحت است.

  • پتوی اضافه

از جمله مهم‌ترین وسایل سفر با کودک وجود پتو نوزاد اضافه برای کودکان است. پتو می‌تواند کاربرد‌های مختلفی در سفر داشته باشد. در حین سفر هر لحظه امکان تغییر ناگهانی هوا وجود دارد که در این صورت برای گرم نگه داشتن نوزاد خود به پتو نیاز دارید. علاوه بر این از پتوی اضافه نیز می‌توان برای پوشاندن پنجره و جلوگیری از تابش آفتاب استفاده کنید.

  • جعبه کمک‌های اولیه

همراه داشتن پماد نوزاد، انواع لوسیون‌ها، مسکن، کرم‌ها و تب سنج برای سفر با کودک ضروری است. از مهم‌ترین دارو‌های که برای کودکان خود باید همراه داشته باشید می‌توان به مواردی همچون: دارو‌های دل‌پیچه و اسهال، شربت سرماخوردگی، شربت سرفه و دارو‌های ضروری و ویتأمین‌ها اشاره کرد. دارو‌ها را حتماً در کیسه‌های جداگانه قرار دهید.

لوازم سفر با کودک

  • آغوشی کودک

همراه داشتن آغوشی نوزاد در مسافرت‌ها کار شما را برای جابه‌ جایی کودکتان خیلی راحت‌ تر می‌ کند.

با کمک این وسیله کودک شما در مکانی راحت و امن در کنار شما حضور دارد. از مزایای این وسیله این است که دست‌های شما کاملاً آزاد است تا وسایل دیگری که همراه خود دارید را بگیرید. برای انجام کار‌های مانند حساب کردن پول، دادن کارت شناسایی یا بلیت و… دست‌های شما آزاد است و مشکلی از بابت ندارید.

  • پستانک نوزاد

داشتن پستانک نوزاد در وسایل سفر با کودک بسیار ضروری است. زیرا این وسیله به کودکان آرامش می‌دهد و در پی آن شما نیز در سفر خود می‌توانید شبی آرام و راحت را داشته باشید. بیشتر اوقات نوزادان بدون هیچ دلیلی بهانه می‌گیرند و بی‌قراری می‌کنند، در چنین مواقعی با داشتن پستانک می‌توانید مشکل را حل کنید. در اکثر مواقع پستانک می‌تواند به زود خوابیدن کودکان نیز کمک زیادی کند.

 
  • کتاب داستان

یکی از بهترین روش‌ها در مسافرت برای سرگرم کردن و خواباندن کودکانی که سن بیشتری دارند همراه داشتن کتاب داستان است. کودکان معمولاً در مسافرت احتمال دارد بدخواب شوند و شب‌ها نتواند بخوابند. بهترین وسیله برای خواباندن کودکان استفاده از کتاب‌های داستان و قصه خواندن برای آن‌ها است.

وسایل مورد نیاز سفر با کودک

 سخن پایانی

مسافرت رفتن تجربه‌ای جذاب و جدید برای کودکان است که باید از آن لذت ببرند. خیلی از والدین به خاطر کوچک بودن فرزندانشان خود را از مسافرت رفتن و تفریح محروم می‌کنند. مسافرت با کودکان دارای قواعد و اصولی است که والدین نیاز است که آن‌ها را رعایت کنند تا به بهترین شکل ممکن مسافرت برای آن‌ها لذت بخش باشد. ما در این مقاله نکات احتیاطی و چک لیست وسایل سفر با کودک را به شما والدین عزیز یادآوری کردیم تا به بهترین شکل ممکن مسافرت با فرزندانتان برایتان با خاطرات خوب همراه باشد.

برخی ازسوالات رایج :

در سفر به همراه کودک چه لوازمی باید همراه داشته باشیم ؟

همراه داشتن دارو‌های ضروری / همراه داشتن وسایل ضدعفونی / لغو سفر در صورت بیمار بودن کودک / شستن مداوم دست‌ها قبل از لمس کودک

چک لیست لوازم مسافرت نوزاد چیست ؟

پاسپورت و بقیه مدارک / لوازم بهداشتی کودک / اسباب بازی / خوراکی و شیر خشک / لباس کودک / جعبه کمک‌های اولیه / پتوی اضافه / آغوشی کودک / پستانک نوزاد / کتاب داستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *