مراقبت از کودک

تشک بازی نوزاد چیست؟ + مزایا و فواید تشک بازی کودک

تشک بازی نوزاد چیست

کودکان از طریق بازی بسیاری از مهارت‌ها را یاد می‌گیرند، سرگرم شدن کودک و نوزاد به بازی را می‌توان آرزوی هر پدر مادری دانست. سرگرم کردن کودکان زیر 6 ماه کار بسیار سختی است چرا که برای این کودکان وسیله‌های بازی بسیار کمی وجود دارد که بتواند نوزاد را سرگرم کند. تشک بازی کودک یکی از بهترین وسایل برای سرگرمی کودکان 6 ماه است. آیا می‌دانید تشک بازی نوزاد چیست یا به فکر خرید تشک نوزاد افتاده‌اید؟

این روزها جیم پلی با همان تشک بازی نوزاد در بیشتر سیسمونی‌ها قرار می‌گیرد و بیشتر خانواده‌ها ترجیحشان برای کودک خود تشک بازی تهیه کنند. در این مقاله قصد داریم تا به شما بگوییم که تشک بازی نوزاد چیست، فواید تشک بازی نوزاد، مزیت تشک بازی نوزاد  ( پلی جیم چیست ) و نکات مهم در هنگام خرید تشک بازی نوزاد را به شما گوشزد خواهیم کرد.

تشک بازی نوزاد چیست؟

تشک بازی نوزاد که آن را با نام جیم پلی هم می‌شناسند، وسیله‌ای است برای سرگرمی کودک که به شکل تشک است و بالای آن قوس‌هایی قرار گرفته است که اسباب‌بازی‌های (معمولاً اسباب بازی‌های موزیکال) از آن آویزان خواهد شد. جنس تشک‌های بازی نوزاد معمولاً از فوم و یا پارچه هستند که اجازه نمی‌دهد تا نوزاد شما در هنگام جست و خیز آسیبی ببینند، تشک‌های نوزاد معمولاً در رنگ‌های شاد و جذاب تولید می‌شوند و در کنار آن وسایل بازی نرمی قرار دارد که به کودک و نوزاد شما هیچ آسیبی وارد نمی‌کند. اکنون که می‌دانید تشک بازی کودک چیست، نوبت به آن رسیده است تا با مزایا تشک بازی نوزاد نیز آشنا شوید.

برای دیدن مدل های تشک بازی می توانیدبه صفحه خرید تشک بازی کودک مراجعه کنید.

 مزایا تشک بازی نوزاد

حتماً شما هم می‌دانید که این امکان وجود ندارد که مادر کودک خود را 24 ساعته در آغوش بگیرد، والدین در طول روز نیاز دارند تا ساعت‌هایی را به انجام کارهای شخصی خود بپردازند و کودک خود را در مکانی قرار دهند. تشک‌های بازی به همراه وسایل بازی بسیار جذابی که دارند به شما کمک می‌کند تا کودک خود را برای ساعت‌ها سرگرم کنید و بتوانید کارهای روزمره خود را انجام دید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای تشک بازی نوزاد اشاره شده است:

مزایا تشک بازی نوزاد

یادگیری به وسیله بازی

بازی با کودکان همه‌اش شادی است: وقتی که مثلاً جغجغه‌ای را برای او تکان می‌دهید تا او را شاد کنید یا عروسک پولیشی را فشار می‌دهید تا اینکه او را سر حال بیاورید. همه این‌ها به جز اینکه کوچولوی شما را شاد می‌کند باعث می‌شود خودتان هم احساس تازگی کنید (واقعاً این‌طور نیست؟!!) کارشناسان روان‌شناسی کودک معتقدند که بازی به رشد مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های زبانی و مهارت‌های حل مسئله کودک کمک می‌کند.

برای دیدن مدل های دیگر آغوشی و همچنین آگاهی از قیمت این محصول می توانید به صفحه آغوشی نوزاد مراجعه کنید.

 افزایش سطح هوشیاری

تشک بازی به کودک شما کمک می‌کند که با علت و اثر پدیده‌ها آشنا شود. یادگیری نوزاد از سن ۶ هفتگی تا ۴ ماهگی به این صورت است که حرکاتی را شانسی انجام می‌دهد و سپس آن حرکات را تکرار می‌کند. نوزاد از سن ۴ ماهگی تا ۸ ماهگی این حرکات را به صورت ارادی انجام داده و تکرار می‌کند. آن هم به این دلیل ساده که او این حرکات را سرگرم‌کننده می‌داند. برخی از این حرکات شامل گرفتن اشیا، تکان دادن چیزها و کشیدن و رها کردن اسباب‌بازی می‌شود.

این حرکات به این دلیل مهم هستند که به کودک منطق را یاد داده و او را با اثرات پدیده‌ها آشنا می‌کند. مثلاً زمانی که نوزاد اسباب‌بازی را فشار می‌دهد و از آن صدایی تولید می‌شود، کم کم متوجه می‌شود این فشار دادن است که باعث تولید صدا می‌شود. به‌این‌ترتیب با رابطه علت و معلولی فشار دادن و تولید صدا آشنا می‌شود. با این حساب بهتر است که به تشک بازی نوزاد خود اسباب بازی‌های مختلفی آویزان کنید. یک اسباب بازی برای تولید صدا، مثلاً یک آینه برای کمک به تشخیص خود، یک اسباب بازی برای تکان دادن و یکی دیگر برای کشیدن.

‏‏

افزایش قدرت دیداری نوزاد

نوزاد تازه‌متولدشده قدرت بینایی زیادی ندارد و تا مدتی اشیا دور را تار می‌بیند. نوزاد در اوایل تولد تا چندماهگی تنها می‌تواند اشیا در فاصله حدوداً ۳۰ سانتی‌متری را تشخیص دهد. در این سنین است که قدرت تشخیص چهره نوزاد شکل می‌گیرد (چه بهتر است در ایام ابتدایی تولد، با او ارتباط چهره به چهره بیشتری برقرار کنید). اما نقش تشک بازی نوزاد چیست؟ خب تشک بازی به غیر ایجاد محیطی ایمن برای یادگیری، اشیا مورد علاقه کودک را یکجا و در فاصله نزدیک به او جمع می‌کند. همچنین تشک بازی به او کمک می‌کند تمایز بین رنگ‌ها را تشخیص دهد. همه این موارد به افزایش قدرت بینایی نوزاد شما کمک می‌کند.

 افزایش توانایی حرکتی نوزاد

نیازی به گفتن نیست که اشیا آویزان به تشک بازی، کنجکاوی نوزاد را تحریک کرده و او را تشویق می‌کند که به سمت آن‌ها حرکت دهد و آن‌ها را با دستان خود لمس کند. این سعی کردن برای دسترسی به اسباب بازی‌های آویز به تشک باعث می‌شود قدرت حرکتی او زودتر رشد پیدا کند.

افزایش قدرت خود آگاهی کودک

نوزاد از حدود ۳ تا ۵ ماهگی به تصویر خود در آینه واکنش نشان می‌دهد. کافی است یک آینه کوچک و نشکن به تشک آویزان کنید یا در کنار آن قرار دهید تا کودک با دیدن تصویر خود راحت‌تر به خود آگاهی برسد.

 انواع تشک بازی نوزاد

تشک‌های بازی نوزاد در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند، از جمله مهم‌ترین انواع تشک بازی نوزاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تشک بازی معمولی: این مدل را می‌توان ساده‌ترین نوع تشک‌های بازی دانست. این نوع از تشک بازی معمولاً قیمت کمتری نسبت به سایر تشک‌های بازی دارند.
  2. تشک‌های بازی موزیکال: همان‌طور که از نام این نوع تشک مشخص است، این تشک‌ها توانایی پخش موزیک دارند که به سرگرم کردن و تقویت شنوایی نوزاد کمک بسیار زیادی می‌کند. این مدل از تشک نوزاد از تشک بازی معمولی گران‌قیمت‌تر است.
  3. تشک بازی و مبل بادی موش ای ال سی Elc
  4. تشک بازی و مبل بادی گوسفند ای ال سی Elc
  5. تشک بازی و مبل بادی خرس ای ال سی Elc
  6. تشک بازی طرح پیانو فیل
  7. تشک بازی طرح ماشین
  8. تشک بازی طرح هواپیما
  9. تشک بازی گرد طرح خرس و اسب ببرئو Bebereo
  10. پلی جیم و تشک بازی توپ‌دار دایناسور
  11. و…

هر کدام از این انواع تشک بازی مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع تشک بازی نوزاد و ویژگی‌های هر کدام پیشنهاد می‌کنیم که سری به لیست محصولات و تشک‌های بازی فروشگاه اینترنتی نی نی الما بزنید.

 در هنگام خرید تشک بازی نوزاد باید به چه نکاتی توجه داشت؟

خرید برای نوزادها بسیار سخت است چرا که آن‌ها توانایی اظهارنظر و دخالت دادن سلیقهٔ خود نیستند. این موضوع سبب شده است تا انتخاب و خرید وسیله برای نوزاد به کار سختی تبدیل شود و باید نکات بسیار زیادی را رعایت کرد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید تشک بازی اشاره شده است:

  1. اولین و مهم‌ترین نکته توجه به ویژگی‌های شخصیتی نوزاد است. هر نوزاد خلق و خوی مخصوص به خود را دارد، حتماً این مورد را در هنگام خرید رعایت کنید.
  2. تشک بازی نوزاد باید سطحی کامل نرم داشته باشد تا کودک در هنگام دراز کشیدن روی آن لذت ببرد.
  3. از رنگ‌های شاد و تصاویری که برای کودک جذاب است، استفاده کنید.
  4. از اسباب‌بازی‌هایی استفاده کنید که کودک شما را به انجام حرکت تحریک کند.
  5. حتماً به ایمنی تشک در هنگام خرید توجه کنید.
  6. تشک نوزاد و کودک شما باید دارای لوازم مختلف باشد تا کودک آن‌ها را لمس کند.
  7. تشک بازی نوزادی که خریداری کرده‌اید، حتماً باید قابلیت شستشو داشته باشد.

تشک بازی کودک

سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص اینکه تشک بازی نوزاد چیست و چه مزایایی دارد، صحبت کردیم. این وسیله سرگرم‌کننده و جذاب برای کودک می‌تواند برای ساعت‌ها کودک شما را سرگرم کند و به کودک شما در کنار بازی چیزهای زیادی را آموزش دهد. استفاده از این تشک‌ها مزایای بسیار زیادی دارد و به خانواده‌ها کمک می‌کند تا رابطه خود و فرزندشان را بهبود دهند.

خرید وسایل بازی برای نوزاد بسیار حساس است و شما باید به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که متخصص در زمینه تولید وسایل نوزاد و کودکان هستند. نی نی الما را می‌توان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور در زمینه فروش سیسمونی و وسایل بازی نوزاد دانست. تمامی محصولات این فروشگاه دارای کیفیت بسیار بالایی هستند، علاوه بر کیفیت بالا محصولات این فروشگاه با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسند و خانواده‌ها می‌توانند، تمامی محصولات کودک و نوزاد را با نازل‌ترین قیمت بازار خریداری کنند.

تشک بازی نوزاد چیست؟

تشک بازی نوزاد که آن را با نام جیم پلی هم می‌شناسند، وسیله‌ای است برای سرگرمی کودک که به شکل تشک است و بالای آن قوس‌هایی قرار گرفته است که اسباب‌بازی‌های (معمولاً اسباب بازی‌های موزیکال) از آن آویزان خواهد شد. جنس تشک‌های بازی نوزاد معمولاً از فوم و یا پارچه هستند که اجازه نمی‌دهد تا نوزاد شما در هنگام جست و خیز آسیبی ببینند، تشک‌های نوزاد معمولاً در رنگ‌های شاد و جذاب تولید می‌شوند و در کنار آن وسایل بازی نرمی قرار دارد که به کودک و نوزاد شما هیچ آسیبی وارد نمی‌کند.

مزایا تشک بازی نوزاد چیست ؟

یادگیری به وسیله بازی / افزایش سطح هوشیاری / افزایش قدرت دیداری نوزاد / افزایش توانایی حرکتی نوزاد / افزایش قدرت خود آگاهی کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *